Junior Cycling Tour Assen 2019!

Dag 4. De tijdrit over 13 km door Lieverden. Onze nieuwelingen waren gebrand op een scherpe tijd. Zoals gezegd, is de concurrentie groot in dit evenement en dat bleek ook woensdag. Al waren niet alle renners even tevreden, hun tijden lagen dicht bij elkaar, waarbij Maxime zijn tijd van vorig jaar verreweg het meest verbeterde:

18e: Stef Koning, 19.01
20e: Pepijn Veenings, 19.04
23e: Raphaël Mouton, 19.08
30e: Maxime Duba, 19.27
20e: Quinten Hoogervorst, 19.03 (2ejrsnwl)

Dag 5. De Omloop van Kostvlies met daarin een kasseienstrook. 4 ronden van 12km.

Een harde koers waarin de kaarten maar niet konden worden geschud. Ontsnappers werden teruggehaald en het tempo bleef hoog. Pepijn wist een tussensprint te winnen en reed met een big smile de laatste ronde in. De wedstrijd werd, zonder dat dat was afgesproken, afgesloten met een teamsprint. Onze jongens finishten tussen plek 16 en 21.

Zaterdag, finale dag! Een laatste kans om invloed uit te oefenen op het klassement, waarbij handhaving van de positie na de omloop van gisteren het minimale doel was. Om 8.00u maakten onze mannen zich op voor een criterium door het Asserbos met een finish op de wielerbaan. De eerste ronde verliep voor Stef onfortuinlijk met een valpartij. Dat zette hem op een flinke achterstand, waardoor hij de koers niet kon uitrijden. Een schouderblessure is het gevolg. Beterschap, Stef! De andere WV-NH renners finishten in het peloton. We kijken terug op een een mooie wielerweek met goede prestaties van team WV-NH.

Eindklassement:
5e Raphaël Mouton
20e Pepijn Veenings
25e Maxime Duba
40e Stef Koning
18e Quinten Hoogervorst(bij de 2e jaars)

Veel dank aan de organisatie. Alles was uitstekend geregeld!